Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

τότε που συνέχεια



             Ένα βαθύ βράδυ ενός Σεπτεμβρίου ανίκανου να πείσει το καλοκαίρι να αποσυρθεί, μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο και στο άσπρο φως της λάμπας που πρόσφερε έναν τοσοδά μικρόκοσμο στο σκοτάδι, ο κύριος Λι ετοίμαζε τις παραδόσεις των μαθημάτων του. Βιβλίο: «Οδηγίες διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων». Τίποτα εδώ μέσα από τη νύχτα και τους ήχους της, τις λαχτάρες της, τα μυστικά της. Το βιβλίο είχε μεσάνυχτα για τη νύχτα.
            Και τι να πει για τον παρατατικό ο κύριος  Λι; «Δηλώνει γεγονός εξελισσόμενο στο παρελθόν», οι οδηγίες. Και «επαναληπτικότητα, κάτι που συνέβαινε κατ’επανάληψη στο παρελθόν». Και «στόχος οι μαθητές να κατανοήσουν το ρηματικό ποιόν της ενέργειας που εκφράζει ο χρόνος» και «να μπορούν να τον διακρίνουν από τους άλλους παρελθοντικούς χρόνους».
            Μπα;
            Αλλιώς τον είχε στο πετσί του ο κύριος Λι. Σχεδόν συγγενή του τον αισθανόταν. Η διάρκειά του τού διαμόρφωνε συνήθειες και η επαναληπτικότητά του έπλαθε οικειότητα. Κι έφτιαχνε έτσι ο Λι εποχές ολόκληρες της ζωής του. «Τότε που..».
            Τότε που συνέχεια. Και πάλι. Και ξανά και ξανά.
            Και όσο δεν πλησίαζε κανένας αόριστος να κάνει τη ζημιά του και να διακόψει τη μακαριότητα της συνέχειας, τόσο έχτιζε ο παρατατικός νησάκια στη μνήμη του κυρίου Λι. Τότε που.. Που ο πατέρας τα μεσημέρια έκρυβε τα μικρά δωράκια κάτω απ’ την πετσέτα του φαγητού και μας έβαζε να διαλέξουμε. Που περιμέναμε την παρέλαση για να φάμε το πρώτο παγωτό. Που κλέβαμε κορόμηλα επιστρέφοντας απ’ το σχολείο. Που χτυπούσαμε τα κουδούνια και το βάζαμε στα πόδια. Που τις Κυριακές πηγαίναμε για πικνίκ στον Άγιο Κοσμά με το λεωφορείο.
            Η νύχτα που έμπαινε απ’  το παράθυρο και ακύρωνε τις οδηγίες των φιλολογικών μαθημάτων είχε κιόλας οργανώσει το σχέδιο του αυριανού μαθήματος.
            «Δε θα κάνουμε και πολύ μάθημα», τους είπε την επόμενη μέρα. «Μόνο θα γράψετε στο τετράδιό σας για λίγη ώρα κάτι ο καθένας και μετά θα τα διαβάσουμε» «Με τι θέμα, κύριε;» «Με θέμα ‘Θυμάμαι τα παιδικά μου καλοκαίρια’».
            Απόρησαν, ίσως και δυσθύμησαν λίγο, τι είν’ αυτά τώρα, αλλά έγραψαν. Κι όταν ήρθε η ώρα να τα διαβάσουν, «όχιιι, λίγο, λίγο ακόμα, κύριε, περιμένετε, περιμένετεεε!». Και μετά  τα διάβασαν. Δυνατά, στην τάξη. Κι αίφνης αυτή γέμισε ήλιο και παρέες σκανδαλιάρικες και αυστηρούς μεγάλους, πονηρούς μικρούς, βουτιές και παιχνίδια, έρωτες και πόθους και συναντήσεις και θάλασσα και φλούδες από καρπούζι, και ζωή που είχε κιόλας γίνει κειμήλιο στον προσωπικό θησαυρό του καθένα. Ένα θησαυρό που όλοι βιάζονταν να ξαναχαρούν και να επιδείξουν.
             Όλες οι ιστορίες γραμμένες στον παρατατικό. Όλες για τα παρατατικά καλοκαίρια τους. Λίγη σημασία δώσαν τα παιδιά, όταν τους είπε «Ο παρατατικός είναι ο χρόνος της παιδικής μας ηλικίας». Έτσι κι αλλιώς παιδιά ήταν.
            Μπορεί να μην μπορούσε να την υποστηρίξει εύκολα, αλλά στο βάθος ήταν σίγουρος ο κύριος Λι για την παιδαγωγική του τακτική.


οι φωτογραφίες είναι του Γιάννη Μάνεση

41 σχόλια:

  1. Τι ωραίος τρόπος διδασκαλίας του Παρατατικού! Μας μετέφερε κι εμάς στην παιδική μας ηλικία ο κύριος Λι με τα κόλπα του, ο πονηρός!
    Να έχεις μια όμορφη Κυριακή. Εύχομαι η εβδομάδα που έρχεται, να σου χαρίσει εξαίρετους Παρατατικούς.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πονηρός, πονηρός, Πίππη. Ακόμα και στα μαθήματα απατεωνιές έκανε, μπας και κατάφερνε να μη χασμουριούνται τα παιδιά..

      Και, βέβαια, όπώς το λες: Οι ωραίοι παρατατικοί χτίζονται από ωραίους ενεστώτες. Ας κάνουμε κάτι αυτή τη βδομάδα!

      ..καλά χτισίματα, λοιπόν! :-)

      Διαγραφή
  2. Γεμάτος νοσταλγία σήμερα ο κος Λι. Όχι πως δεν την έχει συχνά αλλά σήμερα είναι διάχυτη στις σκέψεις του σαν ανάμικτη σαλάτα εποχής με τρυφερότητα και στοχασμό.
    Ο παρατατικός η λέξη κλειδί σήμερα λοιπόν... αφορμή για να ξεχυθούν άτακτα από το τσουβάλι αναμνήσεις, άτακτες, τακτικές, σκόρπιες, φευγαλέες, ασύνδετες, συνδετικές. Αυτό το "τότε που" σαν διελκυστίνδα μπορεί να σύρει μαζί του πλήθος κορδέλες ταινιών μικρού μήκους που συνθέτουν μια ζωή.
    Αυτός ο χρόνος, ο Παρατατικός είναι αλήθεια πως δεν είναι οικείος στους μαθητές. Βιώνουν έντονα τον Ενεστώτα και τους Μέλλοντές τους και είναι φυσιολογικό. Χρειάζονται χρόνια κι εμπειρίες για να αρχίσουν να ενσωματώνουν τους Παρατατικούς τους στη μέρα και στο μυαλό τους. Ρηματικός χρόνος των μεσηλίκων λοιπόν που , πάρα πολύ σωστά ο κος Λι δίδαξε στους μαθητές του... βιωματικά ( στην πράξη με τα ίδια τους τα βιώματα). Πολλαπλής αξίας μάθημα αυτό, αφού έμαθαν και την αξία της έστω σύντομης ως τότε, προσωπικής τους αναπόλησης.
    Ένας ανηλεής αμνήμων όμως Present Progressive έρχεται να μας δείξει με τον ήλιο του πως και αυτή η Κυριακή πρέπει να περάσει στους Παρατατικούς μας. Στους αξιομνημόνευτους αν είναι δυνατόν. Μας το χρωστάμε!

    υ.γ. Διονύση να πεις του κου Λι πως όσο άπειρη κι αν είναι η θεματολογία - και το ταλέντο της γραφής του φυσικά - κινείται μόνο γύρω από έναν άξονα... το Χρόνο. Χαρακτηριστικό των χαμένων ποιητών;
    ( Άλλοτε και Τότε.
    Και τα δύο χρόνος μια αλήθεια σαν ψέμα.
    Κανένα ελαφρυντικό πολύ γοργά μας απομάκρυναν από το μόλις πριν λίγο.
    Ωστόσο βρίσκω πιο ένοχο το Άλλοτε.
    Μας οδήγησε σε πιο χαώδη ακόμα μακρινή αοριστία τόσο που η μια ζωή στερήθηκε ν' αγναντεύει την άλλη
    άσε που απομακρύνθηκα κι εγώ τόσο που δε βλέπω αν είμαι κανενός ούτε καν του σώματός μου μια ζεστή ανάμνηση. Απαρνούμαι το Άλλοτε στο Τότε
    αφοσιώνομαι γελιέμαι πως κάθε Τότε είναι πολύ κοντά στα τωρινά μου
    σαν δυο βήματα μόνο ν' απέχει το έχω από το έχασα... Κ.Δημουλά συμφωνεί μαζί σου επίσης)
    Πολλή πολλή καλήμέρα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πω, πωωωω, αννετά...κι, όσα και να γράψω λίγα θα είναι, έτσι όπως το άπλωσες το πράγμα!

      Λοιπόν:
      Κι όμως, νομίζω ότι ο Λι δεν πολυνοσταλγεί. Συχνά πυκνά αναφέρει γεγονότα παρελθόντα, αλλά έχει συνηθίσει να ζει το παρόν του - δεν το λέω με την καλή έννοια, τη συνήθως εξωραϊστική "ζήσε το παρόν" κλπ.Μάλλον του λείπει ο ταλέντο να θυμάται και να χαίρεται.
      Τώρα, αν η ανάγκη διδασκαλίας του παρατατικού τον οδήγησε στα κορόμηλα της πρώτης του νιότης, ε, ας τον αθωώσουμε. Πριν λίγο, μάλιστα, που πετάχτηκε με το ποδήλατο για μια κυριακάτικη αγορά, είδε, στην κορομηλιά της αυλής του, ότι η κορομηλιά "πέταξε" ανθούς και χάρηκε πολύ. Μέχρι τέλη Μαΐου θα φτιάχνει τα κορομηλάκια της και τότε, άγουρα άγουρα και καταπράσινα, ο Λι θα απλώνει το χέρι και θα τα κόβει, πιστός στα διδάγματα της παιδικής ηλικίας. Να, κι αυτό παρελθόν είναι, αλλά αφομοιωμένο μέσα στην παροντική δράση! :-)

      Και μια και ντετεκτιβικά αποκαλύπτεις τη σχέση του ήρωά μας με το Χρόνο, να πω ναι, εδώ έχεις πέσει μέσα. Ο καημένος ο Λι ακόμα δεν έχει βγάλει την πάνα για το φόβο του Χρόνου. Αδυνατεί να χωνέψει το πιο φυσιολογικό φαινόμενο της ζωής. Και σε διορθώνει, λέγοντάς μου να σου πω ότι δεν είναι αυτός που κινείται συνεχώς γύρω από τον άξονα του χρόνου. Ο Χρόνος είναι που κινείται συνεχώς γύρω από τον άξονα του Λι και δεν τον αφήνει μια στιγμή να ξεκουραστεί. Ούτε μια στιγμούλα. Άχτι του 'χει..

      ..όπως και η Δημουλά. Έχει κηρύξει τον Ανυποχώρητο πόλεμο στο Χρόνο. Μέσα στο έχω βλέπει το έχασα. Και εκείνο που τη διαολίζει περισσότερο είναι ότι ξέρει ποιος θα νικήσει στο τέλος..

      Ας μην υποχωρούμε στη μελαγχολία, όμως. Ας πάμε για το μάθημα αγγλικών. Present Progressive τον είπαμε το χρόνο που φέρνει τον κυριακάτικο ήλιο. Δικός σου, αννετά...κι, δωράκι για σήμερα και για κάθε Κυριακή.

      ΥΓ. Δεν ξέρω αν τρομοκρτείσαι, αλλά πρέπει να δηλώσω ότι ακόμα ο κύριος Λι δεν έχει κάνει αναρτήσεις για τον Υπερσυντέλικο, τον Παρακείμενο, τον Αόριστο, τους εξακολουθητικούς και τους στιγμιαίους ...άσε.. έχει να πέσει πολύ .. χρονολογία ακόμα. Μόνο τον Τετελεσμένο Μέλλοντα δε θα πειράξει. Με τέτοια δεν παίζουνε!

      Διαγραφή
  3. Παίζαμε μήλα στον δρόμο ναι! Παίζαμε και αγαλματάκια και περνάει περνάει η μέλισσα.
    Και διηγόμασταν παραμύθια δίπλα στη λίμνη.
    Οι γκαζόζες από το μαγαζί του παππού ήταν νόστιμες και δροσιστικές.
    Οι φιλίες μας τότε, θαρρούσαμε πως θα έμεναν για πάντα, πιστεύαμε σ αυτές, είχαμε εμπιστοσύνη στους ανθρώπους!
    Ερωτευόμασταν και ντρεπόμασταν για αυτό.
    Και ονειρεύομασταν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, πιστεύοντας πως ο κόσμος, η ζωή, ήταν πράγματα αθώα, πως υπήρχε σεβασμός και ευγένεια απέναντι στον άλλον.
    Διαβάζαμε μίκυ μάους. Και δανεικά μπλέηκ και μικρό σερίφη από τα αγόρια.
    Το καλοκαίρι, κάναμε μπάνιο και ηλιοθεραπεία χωρίς αντιηλιακό. Κοκκινίζαμε και ξεφλουδίζαμε κι αυτό περνούσε.
    Σου αφήνω λίγο από τον δικό μου Παρατατικό Κύριε Λι!
    Ωραία χρόνια γιατί υπήρξαμε ωραία παιδιά.
    Μη νομίζεις όμως πως και τώρα δεν είμαστε.
    Ο τρόπος άλλαξε, και το backround.
    Εμείς οι ίδιοι είμαστε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε, αεράτο ψαράκι εσύ, μπας και του έγραψες την άσκηση γρήγορα γρήγορα, για να δώσεις την κόλλα και να βγεις έξω; Δεν πήγες στην πάνω Πόλη σήμερα; Δε φχαριστήθηκες αρκετά;

      Διαβάζω τους παρατατικούς σου και λέω μάλλον μαζί μεγαλώσαμε. Αλλά, τελικά, μάλλον η δικιά μου μαριδοπαρέα θα ήταν παλιότερή σου,αφού δεν αναφέρεις πουθενά για τις βρισιές που εκσφενδονίζαμε (= παρατατικός), όταν κάποιο αυτοκίνητο "αποφάσιζε" να περάσει από το δρόμο που παίζαμε και να μας διακόψει το παιχνίδι! "Από 'δω βρήκες να περάσεις, ρε;" Σπάνιον είδος "αυτοκίνητο".

      Και τώρα παιδιά είμαστε, συμφωνώ. Φοβάμαι, όμως, στην κατηγορία faux..Όπως λέμε φο μπιζού..

      Αλλά, σιγά, θα πτοηθουμε; :-)

      Καλά σεργιάνια στην Πάνω Πόλη και την Παραλία

      Διαγραφή
  4. Τότε που μαζευόμασταν όλα τα ξαδέρφια (μαζί και οι γιοι του θείου Δημητράκη) στο εξοχικό του παππού και περνάγαμε τα καλοκαίρια μας...
    Και τα μπάνια στη θάλασσα , πρωί κι απόγευμα και τα μπουγελώματα τα μεσημέρια (ενοχλώντας τους γονείς που ήθελαν να κάνουν σιέστα) και τα βράδια στην μεγάλη κούνια κάτω από τα αστέρια, με τον θείο Νίκο να σκαρώνει στιχάκια αστεία και τα γέλια να ακούγονται μέχρι τον απέναντι λόφο! Πάντως, αυτό το έθιμο με την παρέλαση και το πρώτο παγωτό της χρονιάς, ακόμα το κρατάω!
    Αντιθέτως, έχω πάψει πλέον να χτυπάω κουδούνια (ναι, το έκανα και αυτό), διότι πού να τρέχω τώρα...
    Αλλά τι καλά να είχαμε κι εμείς τότε έναν καθηγητή σαν τον κ. Λι! Θα ήξερα τώρα όλους τους κανόνες της γραμματικής απ' έξω κι ανακατωτά!
    Ααααααα, τώρα που είπα "καθηγητής", σας έχω αφήσει περαιτέρω πληροφορίες για τον θείο Δημητράκη στο προηγούμενο ποστ. Όχι, το αναφέρω για την περίπτωση που δεν τις είδατε!
    Και τώρα θα μου επιτρέψετε να αποσυρθώ, για να ανασύρω κι άλλες αναμνήσεις!
    Καλημέρα κύριε Μάνεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρετε, Αρτίστα!

      Όοοοχι, δεν είχα δει το πρόσθετο σχόλιο για το θείο Δημητράκη (κατάλαβες πόσο εύκολο ήταν να κάνουν αντιγραφές στην τάξη τα παιδιά, ε;..). Τώρα, γιατί εγώ θυμάμαι να είναι δύο στο στενό βιβλιοπωλείο, και μάλιστα δύο που έμοιαζαν, .. άβυσσος.

      Κανένα στιχάκι του θείου Νίκου έμεινε; Θυμόμαστε;
      Όσο για τα παγωτά, η διαφορά είναι πως τώρα μπορείς να τα βρίσκεις πριν και μετά την κάθε παρέλαση, εθνική γιορτή, δεκαπενταύγουστο και χριστούγεννα, πάσχα και απόκριες, χανουκά και ραμαζάνι, τέλος πάντων, όποτε θες.

      Λοιπόν, δε γράφω άλλα, γιατί θα βγω εκτός τόπου και χρόνου (παρατατικού, βεβαίως!)

      Καλή ανάπαυλα εκ του ψύχους να έχετε. Εκείνος ο συμπαθής τρομοκράτης Αρνιακός προειδοποίησε για επόμενο κύμα ψύχους σε 4-5 μέρες..

      Διαγραφή
  5. Θα ακολουθήσουν αναρτήσεις και για άλλους χρόνους; Μια επανάληψη, τόσο δημιουργικά στημένη, κάνει πάντα καλό!

    Η γραμματική ποτέ δεν με άγχωνε. Δεν είναι κάτι που πρέπει να θυμάσαι, η γραμματική είναι γύρω σου κι εξηγεί τη ζωή. Πρέπει απλά να την καταλάβεις.

    Βέβαια, μακάρι όλοι να είχαμε τόσο δημιουργικούς δασκάλους, όσο τον κύριο Λι, θα μιλούσαμε σε άλλα πλαίσια και σαφέστατα με καλύτερα ελληνικά!

    Καλό απόγευμα Διονύση. Τα φιλιά μου στον Κύριο Λι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Μαρίνα!

      Μωρέ, γραμματική ολόκληρη θα γράψουμε, αν είναι να γινόμαστε παιδιά και να ζούμε τα καλοκαίρια της αρεσκείας μας. Και πού να δεις με το Μέλλοντα τι έχει να γίνει - καθώς εκεί ό,τι θέλεις φαντάζεσαι!

      Κι αυτό που λες έχει ενδιαφέρον. Έτσι είναι. Η Γραμματική δεν είναι μία σύνθεση στοιχείων για να μάθεις. Είναι η οργανωμένη και ταξινομημένη απόδοση στοιχείων που ήδη υπάρχουν και ήδη ξέρουμε να χρησιμοποιούμε - απ' όταν, μωρά, μαθαίνουμε να μιλάμε. Της Γραμματικής εμείς της μαθαίνουμε πράγματα, τα δικά μας παίρνει και μας τα ξαναπροσφέρει σε περιτύλιγμα. Προς τι το μίσος, λοιπόν;

      Ο κύριος Λι ευχαριστεί για τα καλά λογάκια και ανταποδίδει. Πάντα πίστευε πως ήταν τυχερός όταν είχε μαθητές διαόλια και φιλοπερίεργα - πόσο μάλλον και με "έτοιμες" κεραίες και ευαισθησίες.

      Φιλιά, Μαρινάκι.

      Διαγραφή
  6. Μιας και ο κ. Λι "αποθεώνει" τον παρατατικό, όχι άδικα να προσθέσω εγώ, αρχίζω να κάνω τις εξής σκέψεις.
    Αφήνω τον εαυτό μου να ταξιδέψει στον παρατατικό εκείνο χρόνο των μαθητικών μου χρόνων.
    Και μαζί με τον παρατατικό των αναμνήσεων θα κάνω μια προσθήκη.
    Με τον φόβο να μην είναι σωστός φιλολογικά ο όρος, θα ήθελα να προσθέσω μια Ευκτική παρατατικού χρόνου. Καλά το διατυπώνω δάσκαλε ;
    Και να πω ανεπιφύλακτα και ανέκκλητα (εδώ ο όρος εισβάλλει από την τραπεζική ορολογία κ. Λι) ότι θα ήθελα, αχ πόσο θα ήθελα όντας στα μαθητικά μου θρανία, απέναντι στην έδρα, να προβάλλει η μορφή του κ. Λί !!!
    Ναι ! είναι σαφές αυτό μου το ταξίδι κ. Λι. Και τι δεν θα έδινα λοιπόν, να μεταφερθώ πίσω στο χρόνο, σε μια τέτοια σχολική αίθουσα, κατά προτίμηση στις τάξεις Λυκείου, και να έχω δάσκαλο τον κ. Λι.

    Η Γυναίκα μου και σύντροφός μου, την ακούω συνέχεια να λέει πόσο την έχει σημαδέψει, όχι μόνο γνωστικά αλλά και συναισθηματικά, το πέρασμα από τη ζωή της μιας Φιλολόγου. Και φυσικά κ. Λι έχει δίκιο.
    Διάβολε, δεν ξέρετε τι επιρροή ασκείτε στην ψυχή μας. Να δες τώρα, ακόμα και σήμερα, νιώθω ένα δέος κ. Λι κάθε φορα που προσπαθώ να σε προσεγγίσω.
    Έχω ένα τρακ βρε παιδί μου πως να το πω να γίνει σαφές. Τι θα πω, πως θα το πω, αν κατανόησα βαθύτατα τις έννοιες του κ. Λι αν θα μπορέσω να ανταποκριθώ στα ζητήματα που βάζει εδώ στο σπιτικό του.
    Κύριε Λι, αυτό λέγεται βαθύς σεβασμός και αναγνώριση. Όχι μονάχα σε ένα παρατατικό παρελθόν αλλά και σε έναν Ενεστώτα διαρκείας (Αγγλικούρα ε ;) της παρουσίας του κ. Λι στη σκέψη και στον στοχασμό μας.
    Πολλές ευχές και καλησπέρες στον αγαπητό δάσκαλο και φίλο κ. Λι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα μάλιστα. Ακούει κάποιες φορές καλά λόγια ο κύριος Λι, αλλά τόσα μαζεμένα και τόσο δυνατά .. σπάνιο. Τι να πρωτομεταφέρω εδώ εγώ;

      Να πω μόνο, Γιάννη, όταν πάνω και πέρα από τις σκέψεις και τις διδακτικές προσεγγίσεις, πάνω και πέρα από τις καλές προθέσεις, τους ευφάνταστους σχεδιασμούς μαθημάτων, τη φρεσκάδα και την πρωτοτυπία της "μεταφοράς" της γνώσης, πέρα και πάνω απ' όλα,
      πιστεύω ότι είναι η βαθιά, αληθινή, ανιδιοτελής αγάπη του καθηγητή για τους μαθητές του. Αυτή οι μαθητές τη νιώθουν. Και όταν τη νιώθουν, πατάνε σε γερή βάση. Μετά, τα "κοινά ταξίδια", διδάσκοντα και διδασκομένων, οι κοινές συγκινήσεις, η εύφορη συνάντηση, η γόνιμη αλληλεπίδραση έρχονται αβίαστα, ευχάριστα, αποτελεσματικά. Κι αφήνουν ίχνη ανεξίτηλα που, όπως λες κι εσύ, ξεπερνούν τους χρόνους, τα όριά τους και από τον παρελθόντα παρατατικό επεκτείνονται μέσω ενός ενεστώτα διαρκείας στον εξακολουθητικό μέλλοντα.

      Ευτυχείς συναντήσεις, λοιπόν, τις θεωρώ, αυτές τις συνδέσεις καθηγητή και μαθητών και παραμένουν ζητούμενο. Κι εγώ, όπως κι εσύ, δεν έτυχε να έχω κάποια τέτοια συνάντηση ως μαθητής. Χαμογελάω πλατιά, όμως, όταν ακούω από άλλους, πολλούς άλλους πως "κάποια φορά" σε "κάποια τάξη" είχαν "ένα φοβερό" κλπκλπ. Κάπου εκεί ενισχύεις την πίστη σου για τον άνθρωπο και τον κόσμο..

      Πολύ σ' ευχαριστώ. Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
    2. Να πω ότι έχετε ένα μεγάλο συναισθηματικό προνόμιο Διονύση. Έτσι το εκλαμβάνω. Αυτή η σχέση που κρατάτε και η οποία αναβιώνει όσα χρόνια και αν περάσουνε σε τυχαίες ή προγραμματισμένες συναντήσεις είναι συγκλονιστική. Την θεωρώ ευλογία. Σκέψου να έχεις μπροστά σου έναν μαθητή και να έρθουν πίσω μνήμες και παρακαταθήκες.
      Όμορφες μοναδικές εμπειρίες.
      Καλή βδομάδα Διονύση μου.

      Διαγραφή
    3. Έχεις δίκιο, Γιάννη. Θέλω να πιστεύω, πάντως, πως δεν έχουμε την αποκλειστικότητα αυτού του προνομίου. Το ίδιο θέλω να πιστεύω πως ισχύει σε κάθε καλή σχέση που έδεσε στο παρελθόν, σημάδεψε, τροφοδότησε και άντεξε στο χρόνο ώστε και τώρα να δίνει σε κάθε συνάντηση τους καρπούς της.
      Κι αυτό το διαμορφώνουμε εμείς, με τις σχέσεις μας.
      (Ίσως, βέβαια, το προνόμιο που αναφέρεις να έγκειται στις ευνοϊκές συνθήκες που αποτελούν η διδασκαλία και η πολύχρονη/πολύμηνη προσωπική επαφή)
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ και πάλι, Γιάννη.

      Διαγραφή
  7. Άργησα γιατί ο ήλιος (επί τέλους!) με τράβηξε έξω και ξεχάστηκα, δεν διάβασα τα παραπάνω σχόλια για να είμαι στο τώρα (μου) στον Ενεστώτα, ανεπηρέαστη!
    Και τι να πω για τον Παρατατικό που είναι εξαρτημένος απ΄τον Ενεστώτα μας, όσο για τον Αόριστο, ποιος "θα" μου το έλεγε πως σήμερα θα πήγαινα "να" καθίσω στα θρανία της μνήμης μου για ν' ανασύρω χωρίς κόπο, όμορφες Κυριακές σαν την σημερινή!
    Δεν έχω πηδήξει φωτιές, παρόλο που τις έχω ζήσει, μάλλον ο Παρατατικός με περιόριζε! ;-)
    Φιλιά Α ως Αληθινά και τρέχω πάλι έξω για "να" παίξω κρυφτό με τον ήλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία! Μ' αρέσει, 'Αιναφετς, που μιλάς για τον παρατατικό μέσα από την ενέργεια του σημερινού ήλιου και του ενεστώτα. "Τίποτα δεν πάει χαμένο", που θα τραγουδούσε κι ο Μάνος Λοΐζος, αν διάβαζε όσα γράφεις
      (https://www.youtube.com/watch?v=Z7Oj936GGHg&t=16s).
      Μάζευε, μάζευε ήλιο, να έχουμε και λίγο απόθεμα για το ερχόμενο σαββατοκύριακο..(Αν και, όπως θα έχεις ήδη δει εσύ πολύ καλύτερα από μας την πόλη, αρκετά δεντράκια έχουν ήδη βγάλει τους πρώτους ανθούς - σα να αρχίζει να στριφογυρνάει στον ύπνο της η άνοιξη..)

      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
    2. Μόλις έμαθα πως το άλλο Σ/Κ θα έχουμε πάλι χιόνι, έτσι ο ήλιος που μάζεψα αυτές τις μέρες,
      "Δεν θα πάει χαμένος"! ;-)

      Διαγραφή
    3. Καλά το έμαθες! (Είδες ο μέλλοντας; έχει τα δικά του αυτός..) :-)

      Διαγραφή
  8. Ο Παρατατικός στρώνει το χαλί στον Μέλλοντα.
    Πολύ ωραία μας τα λες Διονύση. Ο κύριος Παρατατικός ευθύνεται για όλους τους χρόνους (αυτό το λέω εγώ χαχα)
    Πολύ θα ήθελα να παρακολουθήσω μια παράδοσή σου στην τάξη.
    Αλήθεια, υπάρχει περίπτωση να αναρτήσεις κάτι τέτοιο ή ζητάω πολλά;

    Η δασκάλα μου από την πρώτη μέχρι την πέμπτη δημοτικού, κάθε Τρίτη, την πρώτη ώρα μας είχε τις "Ελεύθερες Ανακοινώσεις" ένα μάθημα εκτός προγράμματος που όσα παιδιά ήθελαν έφερναν γραπτά και διάβαζαν μέσα στην τάξη.

    Και μια παλιά αλλά καλή συμβουλή αν μου επιτρέπεις: Μη δουλεύεις με το φως της λάμπας γιατί θα στραβωθείς :)
    Kαλό ηλιόλουστο απόγευμα


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Μαρία Γ.!

      Στραβός δεν ήμουνα και στραβός είμαι. Λες να φταίει το φως της λάμπας; Πού ήσουν, βρε παιδί μου κι εσύ, τόσα χρόνια, να το προλάβαινα;

      Μ' αρέσει που αποδίδεις τα του Καίσαρος. Έχεις δίκιο. Πίσω από το κάθε τι μας κρύβεται ο παρατατικός. Ανάθεμα τον αίτιο, που θα λέγαμε τραγουδιστά!

      Μπαα.. Βιντεάκια από τις παραδόσεις ο Λι δε θα άντεχε. Τον έπιανε αμηχανία στην ιδέα ότι καταγράφεται η στιγμή, τέτοια και τόση, που μόνο τη λιποθυμία του θα μπορούσαμε να έχουμε βιντεοσκοπήσει!
      Βιντεάκια από τις άπειρες δραστηριότητές μας μέσα κι έξω από τις τάξεις, μέσα και έξω από το σχολείο, σαν κι αυτές που έκανε η δασκάλα σας και άλλες,έχω, αλλά κι αυτά διστάζω λίγο να τα βάλω, γιατί περιλαμβάνουν ένα σωρό πρόσωπα που δε θα ήθελα εν αγνοία τους. Σκέφτηκα ότι κάποια απ' αυτά μπορείς να τα χαζέψεις από τις αναρτήσεις του μπλογκ του σχολείου μας, υλικό που πάντα έμπαινε στο μπλογκ με τη συγκατάθεση παιδιών και γονέων.
      Ας πούμε, εδώ: http://lykeio6o.blogspot.com/2014/03/blog-post_28.html
      υπάρχει ένα δείγμα του πώς "ανατρέπαμε" την καθημερινή ρουτίνα με ένα σωρό παρεμβάσεις στο χώρο, στη λειτουργία, στις σχέσεις τελικά - εδώ με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της ποίησης. Το (πολύ) θετικό μ' αυτά είναι ότι τα παιδιά δεν "καθοδηγούνται" προσωποκεντρικά, ώστε να λένε "τι καλός καθηγητής είναι ο τάδε", αλλά μαθαίνουν να αγαπάνε το χώρο τους, τη ζωή τους σ' αυτό, να δημιουργούν και να εκφράζονται αλλά και να χαίρονται και να εκτιμούν την έκφραση των άλλων.
      Χρειάζεται, δυστυχώς, πολύς χώρος, για να δεις πώς "λειτουργούσε" η μέρα, π.χ, της ποίησης στο σχολείο, πόσα πράγματα γινόντουσαν, πόσοι και πώς συμμετείχαν, πόση ομορφιά "έβγαινε" απ' αυτό.

      Παρασύρθηκα. Άντε, να σ'αφήνω σιγά σιγά, πριν πέσει το φως, γιατί .. :-)

      Σ' ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  9. Νιώθω ευγνώμων που οι μελλοντικοί παρατατικοί μου, χτίζονται με τέτοια πνευματικά υλικά και φίλους που σημαδεύουν τον ενεστώτα μου, με το πνεύμα και την ευστροφία τους. Στο μελλοντικό μου λοιπόν μονόλογο: "τότε που..." θα έχω να λέω για κάτι "σπίθες" που ανάβαμε έξω απ' τις ανοιγμένες μπαλκονόπορτες του κ. Λι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να βρω ένα τρόπο να παρακάμψω τη συγκίνηση που μου προκαλούν τα λόγια σου, Μαρία, και μάλλον δεν μπορώ παρά να αντιγυρίσω. Θυμάμαι, παρακολουθώντας την παρουσίαση του βιβλίου σου τις προάλλες, να σκέφτομαι περίπου τα ίδια πράγματα. Πως σ' αυτή την εικονική (αλλά τελικά όχι και τόσο) γειτονιά αφθονούν η ευαισθησία, η πραότητα, η ανάγκη για διάλογο και συνομιλία με τρόπους που πια μάλλον σπανίζουν. Και οι σπίθες αυτές σαν πυροτεχνήματα στο απλωμένο σκοτάδι. Τυχερός που τα απολαμβάνω. Τώρα που.
      Και σ' ευχαριστώ γι' αυτό.

      Διαγραφή
  10. Αλς:
    Τα παρατατικα μας καλοκαίρια, τα παρατατικα μας παιδικα χρονια! Ο κ. Λι ηξερε να αγγιζεις αυτές τις ευαίσθητες ψυχες, ηξερε πως να τις κανει να εκφραστούν με τρόπους που το υπουργείο δεν εντασσει στο προγραμμα του. Κι ομως! Ποσο πρεπει να αποδιδουν...

    Αχ! Αυτή η διδασκαλια των χρονων!Εδω καλα καλα χανω εγω το μετρημα του χρόνου,προσπαθώ να τον μπερδεψω μηπως κ χασει τον δρομο κ δεν περασει τοσο γρηγορα, πως να τον διδαξω; πως να τους πω οτι ειναι σημαντικος αλλά δεν πρέπει να τους ανησυχεί εφόσον η ψυχή μετρά αλλιως;
    Αντε παλι σκεψεις!

    Καλο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλς,

      Ο κύριος Λι παρέδωσε τη σκυτάλη σε καλά χέρια.Και χάσεις δε χάσεις το μέτρημα του χρόνου, την ικανότητά σου να συμπαραστέκεσαι στα "παιδάκια" σου και να τα εμπνέεις δε θα τη χάσεις ποτέ! (Καλά που θα μάθουν και το Σολωμό απέξω κι ανακατωτά!! :-) )

      Συμβουλή (σχετική, κατά κάποιον τρόπο, με τη διδασκαλία του παρατατικού): Καμιά φορά φοβόμαστε να αφήσουμε τη λεωφόρο και να πάμε από τα στενά. Όσες φορές στη διδασκαλία το αποφάσισα βρήκα (και μακάρι να βρήκαν) θησαυρούς!

      Καλή σου βδομάδα - ( ακόμα δεν έχω συνηθίσει ότι είσαι εδώ και τα λέμε!)

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα κ Λι...Τι μου έκανες...Έψαξα τους παρατατικούς μου μπας και είχα την τύχη να έχω ένα τέτοιο δάσκαλο στα μαθητικά τα χρόνια αλλά....
    Αρκούμαι όμως στο παρόν,να γίνομαι τις Κυριακές μαθήτρια και ελπίζω και στο μέλλον, εδώ στο χώρο σου.
    Μου άρεσε πολύ αυτό το μάθημα!
    Καλησπέρα Κ Λι
    Φιλιά πολλά Διονύση μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα, αν εσείς, της γειτονιάς, δεν είστε δάσκαλοι, τότε εγώ, που δεν είμαι μαθητής σας, τι είμαι;

      Ένας κλεφταράκος είμαι, που μπαινοβγαίνω στα σπιτάκια σας και αρπάζω τα καλούδια σας, φτιάχνω μ' αυτά τον κόσμο μου και απολαμβάνω τη ζωή μου. Λοιπόν; Αν δεν το ξέρατε ότι είστε κι εσείς δάσκαλοι, μάθετέ το! Η μόνη διαφορά που βλέπω είναι ότι το δικό μου το μάθημα γίνεται (δυστυχώς..) τις Κυριακές! :-)

      Φιλιά κι από μένα

      Διαγραφή
  12. Αυτές οι αναμνήσεις του Παρατατικού χρόνου είναι το κενό της μνήμης. Τίποτα δεν κρατούσε για πολύ, εκτός από το ταξίδι του πατέρα. Τρία τέσσερα χρόνια σ' ένα μπάρκο. Και μεις να πηγαίνουμε και να ερχόμαστε σε μια αέναη κίνηση μεταξύ σχολείων, οικιών, γειτονιών και ανθρώπων. Που χρόνος για Παρατατικούς. Η έκθεση για τα καλοκαίρια ήταν πήγα,είδα. Τα μόνα κοινά με το επόμενο καλοκαίρι. Για αυτό και εξαιτίας της σχέσης με το νησί, έχω κακή σχέση με το χρόνο και τους χρόνους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μοσχούλα (γεια), είναι πολύ χρήσιμη η κατάθεσή σου, καθώς αλλάζεις την οπτική γωνία και μας προσγειώνεις λίγο (μας χρειαζότανε!). Βέβαια, θα είχες κι εσύ τους παρατατικούς σου, σε κάθε εποχή, κι ας μην ήτανε καλοκαίρια ανέμελα.
      Πάντως, θα ήθελα πολύ το παράδειγμά σου να το συναντούσα στην τάξη και να μας έδινε και τη διαφορά που θέλαν κι οι "οδηγίες διδασκαλίας" για τους παρελθοντικούς χρόνους! :-)

      Σου εύχομαι, ούτως ή άλλως, πολλή χαρά, πολλές χαρές σε ενεστώτα και σε εξακολουθητικούς μέλλοντες. Ζήτημα ισορροπίας!

      Φιλιά, καλά τελειώματα μεθαύριο!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για τις ευχές.
      Η ζωή πάντα είναι γεμάτη χρόνο και χρόνους.
      Αν έπρεπε οπωσδήποτε να επιλέξω έναν θα ήταν ο Ενεστώτας και ενίοτε ο Εξακολουθητικός Μέλλοντας.
      Δεν με πειράζει για τα καλοκαίρια που δεν ήταν επαναλαμβανόμενα, που δεν ήταν διαρκείας (όπως και πολλά άλλα).
      Είδα (και όχι έβλεπα), έμαθα (και όχι μάθαινα) τόσα πολλά σε αυτές τις συχνές μετακινήσεις...
      Απλά είναι λίγο πικρόχολο να μαθαίνεις νωρίς την ταχύτητα του χρόνου...
      να πρέπει να την αποδεχτείς...
      Δε σου επιτρέπει σταθερές και επιστροφές

      Διαγραφή
    3. ένα τραγουδάκι για το χρόνο και μια καληνύχτα
      https://www.youtube.com/watch?v=I4pO0meY014

      Διαγραφή
  13. Υπέροχο! Νομίζω ταυτίστηκα με τον κύριο Λι! Άσε που παθαίνω κάτι με τις "οδηγίες"... κι ενθουσιάστηκα που τρύπωσε απ'το παράθυρο η συγκεκριμένη νύχτα να τις ακυρώσει...

    Εντωμεταξύ, μου συμβαίνει κάτι παράξενο. Κουβεντιάζω κάτι και την ίδια μέρα θα δω στο διαδίκτυο κάτι σχετικό με την κουβέντα μου, διαβάζω κάτι και καπάκι θα πέσω πάνω σε κάτι σχετικό.. Λοιπόν, κύριε Λι, έχω ένα φιλαράκι δεκαεξάχρονο. Χθες, πρωί προς μεσημεράκι, μιλούσαμε στο τηλέφωνο. Είχε επιστρέψει μόλις την προηγούμενη νύχτα, ενθουσιασμένη, από τη τριήμερη σχολική εκδρομή. Μου λέει: "Ευτυχώς η Τάδε (φιλόλογος) ήξερε πως θά'μαστε εκδρομή κι έτσι δε μού'βαλε έκθεση. Οπότε έχω χρόνο.." Της πετάω: "Ευκαιρία να της γράψεις εσύ μια έκθεση για το πως πέρασες στην εκδρομή! Έλεος με τα χιλιοβαρετά θέματα που σας βάζουνε για τις εξετάσεις και τα κατεβάτα που μαθαίνετε απ'έξω για να αναπτύξετε το θέμα.. Έτσι, θά'χεις και, μετά από χρόνια, γραμμένες τις αναμνήσεις σου να τις διαβάζεις και να αναπολείς...". Αυτό το τελευταίο της άρεσε! Πιάσαμε μια ενδιαφέρουσα κουβεντούλα, λοιπόν, σχετικά μ'εκθέσεις, "οδηγίες" και παρατατικούς κι άλλα τινά σχετικά... Κι αργότερα μπαίνω στο στέκι του κυρίου Λι και λέω "δεν είναι δυνατόν"! (Δεν άφησα σχόλιο χθες, γιατί με το κινητό δεν είχα κουράγιο να τα γράφω όλα αυτά!).

    Τα σέβη μου κύριε Λι!

    Υ.Γ. Εμένα τώρα γιατί οι φωτογραφίες στείλαν τη σκέψη μου ταξίδι στην Αμοργό... είναι ένα άλλο θέμα...

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι έγινε; Στις άπειρες στροφές του χρόνου συναντήθηκαν χτες οι .. παρατατικοί μας;!

      Και δε μου λες, φιρικάκι; Πόσο καλά παίζει να ξέρεις την Αμοργό, ώστε να αναγνωρίζεις από τις σκοτεινές φωτογραφίες αυτή τη λιλιπούτεια πλατεία; Καταθέτω τα πτυχία μου - και πάνε κι οι δάσκαλοι, πάνε οι παρατατικοί, πάνε όλα!
      Εκτός κι αν εσύ έχτιζες εκεί τους παρατατικούς σου. Γιατί η αλήθεια - και το ωραίο μ' αυτά τα νησάκια - είναι πως το τοπίο στη Χώρα της Αμοργού δεν έχει πολυαλλάξει δεκαετίες τώρα..

      Λοιπόν, υπόκλισις!

      Διαγραφή
    2. Χμμμ.. το πιο αξιοπερίεργο είναι ότι μόλις είδα τη φωτογραφία, και μάλιστα από το κινητο, είπα: Αμοργός!! αλλά δεν πήγε ο νους μου στη Χώρα... !;! Άλλο μέρος μου'ρθε εικόνα... αν είναι δυνατόν! (Πάντως γέλασα πολύ με την αντίδρασή σου!) Ναι, κάτι παρατατικους νεανικών χρόνων τους έχω ζήσει.. Την είχα επισκεφθεί και με αιχμαλώτισε, οπότε πήγα ξανα και ξανά. Εσύ, πώς και την προτιμησες για μια ανάρτηση ύμνο προς τον παρατατικο;;;

      Διαγραφή
    3. Όχι στη Χώρα;!!Κοίτα παιχνίδια που παίζει η τύχη!Ποταμός ίσως; Πάντως οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες στο κεντρικό σοκάκι της Χώρας, έχοντας προχωρήσει αρκετά "μέσα", λίγο πιο κάτω κι από την "κεντρική" πλατεία.

      Όλες οι φωτογραφίες πίσω μας πάνε, έτσι κι αλλιώς. Αλλά προτίμησα αυτές γιατί 1) έχουν κάτι από παιδικό καλοκαιρινό παρατατικό και 2) έχουν τραβηχτεί από παιδί..

      ΥΓ. Τελικά, να μην το σκίσω το πετυχείο, ε; :-)

      Διαγραφή
    4. Α, σε παρακαλώ!!! Την Αμοργό τη βρήκα μια φορά! Τώρα, αν μπλεχτηκαν οι εικόνες γιατί ανακατευτηκε κι ένας δικός μου παρατατικος και οδήγησε τον νου μου αλλού, είναι άλλο θέμα!!

      Όσο για το πτυχίο, επιβάλλεται να μην το σκίσεις! Αυτό έλειπε να απομείνουν έρμαια τα παιδιά στις "οδηγίες φιλολογικών μαθημάτων"!!!

      Ωραία, πάντως, η Αμοργός!!

      Διαγραφή
  14. ΞΩΤΙΚΟΟΟΟΟΟΝ!

    "Επιτέλους κατάλαβα !
    Ο παρατατικός στο μυαλουδάκι μου θα φέρει ες αεί την σφραγίδα σου !!!
    Υποκλίνομαι ΔΑΣΚΑΛΕ !!!!

    ΥΓ. ομοίως και στο σχόλιο του αννετακίου !

    φιλιά ενεστώτα ολοζώντανα 🧡


    υγ. είπα να μην το πώ αλλά δεν κρατιέμαι . Κατασυγκινήθηκα πανάθεμάσε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Βρε, αφήστε τα "δάσκαλε", τα φωνάζετε κιόλας και γυρίζουν όλοι να δουν! Σιγά, δηλαδή, μην το κάνουμε και θέμα. Μια ασκησούλα τους έβαλε ο Λι, επειδή δεν είχε διαβάσει και δεν είχε ιδέα περί του διδακτικού στόχου του αντικειμένου..Την άλλη μέρα θα την είχαν ξεχάσει..

    Στο σχόλιο του αννετακίου να υποκλιθείς όσο θες, να έρθω κι εγώ παρέα, γονυκλινής και γονυπετής. Το έχει, το άτιμο!

    Κρατάω τους ενεστώτες σου, λέω να τους μεταφέρω και να τους κάνω και μαγικά να μένουν ενεστώτες. (Πάει. Τη διαλύσαμε τη Γραμματικοί οι δάσκαλοι..)

    Ξωτικό μας, καλή σου βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Όχι μόνο σίγουρος, αλλά και περήφανος να είναι ο κύριος Λι για την εκπαιδευτική του τακτική!
    Κι έστειλες κι εμένα νυχτιάτικα στους παρατατικούς μου...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν σε έστειλε, Μεμαρία, στους παρατατικούς σου, μια χαρά περήφανος μπορεί να είναι ο κυρ Λι μας. Για όλα τα άλλα ο .. χρόνος θα δείξει! :-)

    (Αν κι λίγος ενεστώτας σήμερα, με τη λιακάδα, δεν έρχεται και άσχημος, ε; )

    Φιλιά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  18. ("Ο παρατατικός είναι ό χρόνος της παιδικής μας ηλικίας" ωραίο σοκολατάκι αυτό με ιδιαίτερη γέψη) ... ,,, και που λες και που λες εδώ και λίγες μέρες έχω ξεκινήσει ένα μαραθώνιο σχολίων να προλάβω να καταφέρω να πιάσω πάλι το χρόνο μου και να το κάνω σαν τότε που είχα μια σειρά ... (είχα ποτέ σειρά ή ήταν αυτό που καταεξακολούθηση ήθελα να... αλλά δεν το πετύχαινα ποτέ και το ήθελα τόσο μα τόσο, που πιστέψα τελικά πως κάποτε το πετύχαινα ) χαχαχα
    (Υ)Γεια σου γοητευτικό παιχνιδάκι του μυαλού μου :)
    Σκέφτομαι να την κάνω τώρα την αταξία, να βάλω λίγο μαύρο στον παρατατικό έτσι ώστε απεγνωσμένα να ζήτα να γίνει τετελεσμένος μέλλοντας ή να περιμένω να ασχοληθείς με τον τετελεσμένο και τότε να του προσθέσω λευκές πιτσίλες ?
    αχμμμ θα περιμένω τον τετελεσμένο χιχιχιχι
    Φιλί στην μυτούλα σου γιατί να σου πω και την αλήθεια σπάνια πια βλέπω : - )

    ωχ ερώτηση! πως ξεπετάχτηκε !!! ωωωωω δεν θέλω να ψάξω, όταν δεν ήθελα να ψάξω ρωτούσα την φιλόλογό μου χαχαχα "Υπάρχουν ρήματα που δεν έχουν παρατατικό?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπαααα, τι σειρά, παιδάκι μου; Ξαναπιάσε το νήμα απ 'όπου το βρεις τώρα και όσο και όποτε θες προχώρα το! Μπααα! Χρωστάμε σε κανένα σειρά;

    Μη γελάς. Αστειάκια του τύπου τετελεσμένος Μέλλοντας δεν κάνουν σε άτομα ιδιότροπα που μπορεί τα πάντα να τα παίρνουν σοβαρά, δηλαδή πολύ αστεία, να τα ψάχνουν και τέλος να τα κάνουν κυριακάτικα κείμενα..

    Μόλις χτες συζητούσαμε με μια φίλη δασκάλα για τις απίθανες ερωτήσεις των μικρών παιδιών (Εγώ, στο Λύκειο, δεν έχω ζήσει πολλές τέτοιες, γιατί εκεί τα παιδιά βιάζονται να μεγαλώσουν και το γέλιο δεν είναι συμβατό ούτε με τη βιασύνη ούτε με το μεγάλωμα - όπως το εννοούν, τουλάχιστον. Μου έλεγε, λοιπόν, η φίλη, για τις ερωτήσεις που είναι αδυνατο να τις προβλέψεις και που οι περισσότερες δεν έχουν απάντηση.
    Και έρχεσαι τώρα με τα ρήματα που δεν έχουν παρατατικό!
    Λοιπόν, στις γραμματικές δεν αναφέρονται, απ' όσο ξέρω. Όμως, έχει πλάκα το θέμα, γιατί, π.χ, τι γίνεται με τις ενέργειες οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν επαναληπτικά; Π.χ, μπορώ να πεθάνω. Αλλά να πεθαίνω συνέχεια και ξανά και ξανά = λίγο δύσκολο. Παρόλα αυτά, το επινοητικό μας μυαλό, βρίσκει κι εκεί δρόμο. Θα πούμε, π.χ, "μου έλεγε τα αστεία της κι εγώ πέθαινα από τα γέλια". Και νάτος, ο κύριοοος. Ή, ξέρω 'γω, το "συγκρούομαι". Πόσες φορές να το πάθεις συνέχεια; (Μόνο οι σύζυγοι μπορούν να το ξέρουν αυτό!) Τι θα πούμε; Συγκρουόμουν;
    Πού είναι η φιλόλογός σου; :-)

    Γεια, γεια, παιχνιδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

και οι φίλοι του κυρίου Λι είπαν: